شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۵:۵۷:۳۰

علاقه شرکت‌های روس به مشارکت در پروژه‌های انرژی مکزیک
ایران دریلینگ: سفیر مکزیک در روسیه از علاقه سه شرکت بزرگ روس به مشارکت در پروژه‌های تولید نفت مکزیک خبر داد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، رابن بلتران گورو، سفیر مکزیک در روسیه گفت: شرکت‌های بزرگ نفتی روسیه، لوک اویل، گازپروم و روسنفت علاقه خود را مشارکت در پروژه‌های تولید نفت در مکزیک اعلام کرده‌اند. وی افزود: روسیه هم‌اکنون سرمایه‌گذاری زیادی در پروژه‌های مکزیک ندارد، اما برخی شرکت‌های روس مانند روسنفت، لوک‌ اویل و گازپروم علاقه‌مندی خود برای مشارکت در این پروژه‌ها را اعلام کرده‌اند. به گفته این مقام ارشد، این شرکت‌ها علاقمند به مشارکت در بخش انرژی مکزیک هستند و تصمیم در این باره براساس نتایج مناقصه نفتی مکزیک گرفته می‌شود.

وی گفت: مناقصه‌ها برای توسعه پروژه‌های نفتی فراساحلی وراکروز، تاباسکو و کمپچ مکزیک در ماه ژوئن سال ٢٠١٥ میلادی آغاز می‌شود. پیش از این شرکت لوک اویل یک توافقنامه همکاری با شرکت دولتی نفت مکزیک (پمکس) امضا و شرکت گازپروم نیز علاقه‌مندی خود را برای مشارکت در پروژه‌های مکزیک اعلام کرد. انریکه پنا نیتو، رئیس جمهوری مکزیک، در ماه اوت سال ٢٠١٤ میلادی قانونی را تصویب کرد که ارکان نهایی اجرای اصلاحات انرژی این کشور به‌شمار می‌رود و هدف از آن تغییر روند کاهشی تولید نفت و جذب میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این صنعت است. این اصلاحات با پایان دادن به انحصار ٧٥ ساله پمکس، هم‌اکنون زمینه انجام نخستین سرمایه‌گذاری‌های مشترک را با شرکت‌های بزرگ نفتی فراهم می‌کند. مکزیک هرگز مزایده‌ای برای قراردادهای اکتشاف نفتی برگزار نکرده است و ٧٦ سال پیش یعنی قبل از ملی شدن صنعت انرژی این کشور، قراردادها براساس صلاحدید واگذار می‌شد.


  کد خبر : 636
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :